Daca nu esti atent orice optimizare SEO se poate transforma intr-un adevarat fiasco. Este foarte usor sa gresesti cand optimizezi paginile unui site, cand te ocupi de seo on-page, asta pentru ca sunt foarte multe lucruri de care trebuie sa tii cont si continutul unui site este foarte complex. Greselile minore sunt usor de corectat, dar cele destul de mari pot duce la trafic scazut pe site si la un ROI foarte slab, eficienta campaniilor de optimizare pentru motoarele de cautare fiind aproape zero in acest scenariu. Care sunt cele mai frecvente greseli in optimizarile on-page?
Optimizare seo on page
Continutul duplicat este marea problema intr-o optimizare SEO, pe mai mult de 50% din site-urile online existente pe Internet apare intr-o forma sau alta continut duplicat. Google va penaliza site-urile care au continut duplicat foarte mult, singura modalitate de a scapa de el este cautarea cu instrumente speciale online in tot site-ul si inlocuirea continutului cu altul de calitate, original. Cu cat mai putin continut duplicat pe site, cu atat vom avea o optimizare SEO de calitate si care isi atinge obiectivele rapid.
Imaginile prost optimizate sau neoptimizate sunt parte din greselile frecvente din optimizarile seo on-page. Uneori nu avem tag-urile ALT, alteriori nu sunt afisate corect, nu sunt compresate bine. Tag-ul ALT este foarte important si trebuie completat, trebuie sa avem si descrieri pentru toate imaginile, la fel cum trebuie sa ne asiguram ca imaginile se incarca corect si ca timpii de incarcare nu sunt foarte mari. Intr-o optimizare SEO profesionista se va analiza mai intai fiecare imagine in parte cu ajutorul unor instrumente moderne online, agentiile de seo, cum e si WiseVision, pot oferi ajutorul necesar si metodele si tehnicile moderne de analiza pentru imagini.
Optimizare seo site
Alta greseala intalnita in optimizarile on-page tine de lipsa atributului noflollow pentru URL-uri. Cu atributul nofollow nu indexam anumite pagini, le tinem „ascunse” de Google pentru a evita continut duplicat si a avea mereu cele mai bune optimizari. Sunt foarte multe instrumente online pe care agentiile specializate in optimizarile pentru motoarele de cautare le pot folosi pentru a gasi paginile care nu trebuie indexate si a le atribuit elementul nofollow.
Optimizarile on-page au legatura si cu link-urile, interne si externe. Link-urile externe gresite vor aduce si un ranking slab, WiseVision se poate ocupa de analiza lor si de gasirea celor mai bune solutii pentru link-uri care ajuta la o autoritate cat mai buna pentru site-ul respectiv.
Structura confuza a link-urilor interne este o greseala frecventa in optimizarile seo on-page. Structurile trebuie sa fie logice, un utilizator trebuie sa poata naviga pe site foarte simplu si sa treaca de la o pagina la alta si sa revina din cateva click-uri. O greseala mare pe care o facem fara sa ne dam seama tine de adaugarea unui tag canonical la pagini multiple care au acelasi continut. Tag-ul canonical trebuie sa fie adaugat doar la pagina care contine postarea sau trebuie sa lasi totul in seama platformei de administrare, care poate face toate lucrurile astea automat. Indexarile nu mai sunt posibile daca se rescriu link-urile in urma operatiunilor gresite. Nici arhitectura plata, care nu are niciun fel de structura in spate nu e de dorit pe un site care se vrea a fi bine optimizat. Site-urile trebuie intelese semantic atunci cand Google vrea sa le indexeze, asa ca e bine sa fim foarte atenti la structura site-urilor si sa o optimizam cat putem de mult.
Cu cat vom incerca sa optimizam mai bine site-ul si sa evitam toate aceste greseli, cu atat vom avea un trafic organic mai bun si un ROI care ne va multumi si ne va ajuta sa avem profit mai bun. Ca sa avem cat mai putine greseli ne putem folosi de un seo tool, de tool-uri de seo rank tracking, serp tracking, instrumente online foarte utile care ne pot da date concrete despre ranking sau pozitionarea in SERP si care ne pot indica si ce avem de facut.
Instrumentele pentru ranking si serp, cele seo avansate reprezinta o modalitate la indemana pentru a avea mereu control asupra optimizarilor si pentru a evita pe cat posibil toat greselile viitoare.